Až 60 percent slovenských učiteľov sa necíti dostatočne pripravených viesť rozhovor s dieťaťom, ktoré prechádza duševnou krízou.
Podľa 27 percent z nich je ich pripravenosť na túto úlohu nedostatočná alebo úplne chýba. Najväčšou prekážkou je neschopnosť rozpoznať varovné signály, ktoré môžu naznačovať samovražedné myšlienky žiakov. Vyplýva to z medzinárodnej štúdie, ktorej sa zúčastnilo 2626 učiteľov zo Slovenska, Poľska a Česka. Informácie poskytla Liga za duševné zdravie (LDZ) prostredníctvom Diany Klepoch Majdákovej.
Viac než 95 percent učiteľov v štúdii súhlasilo, že zohrávajú zásadnú úlohu v podpore žiakov s depresiou a rizikom samovraždy. Približne polovica z nich má už priamu skúsenosť s deťmi s depresiou, pričom viac ako pätina sa starala o dieťa, ktoré sa pokúsilo o samovraždu.
Učitelia sa tiež obávajú, že žiaci čelia závažným problémom v oblasti duševného zdravia. Veľká časť respondentov uviedla, že žiakom chýba ľahký prístup k odbornej pomoci. Podľa Klepoch Majdákovej sú ďalšími problémami nedostatočné vedomosti a tréning v tejto oblasti, čo môže u učiteľov zvyšovať pocit bezmocnosti.
Zdroj: Liga za duševné zdravie. Zdroj foto: freepik.com